Urla Boğaziçi Koleji

0232 754 35 58
  • Robotik Kodlama

Robotik; bilgisayar, yazılım, makine ve kontrol birimleri ile beraber uzay bilimlerini de içine alan ortak bir çalışma alanıdır. Birçok mühendislik disiplinin bir araya gelmesiyle beraber ortaya çıkmaktadır. Çünkü robotik alanında belli koşullara göre çalışabilmesi, mekanizmaların tasarlanması, bunların kontrollerinin gerçekleştirilmesi için elektronik donanımların eklenmesi ve dijital ortamda kontrollerinin sağlanması için birçok mühendislik dalının bir arada çalışması gerekmektedir.Robotlar ise sensörleri sayesinde çevresini algılayan, aldığı bu girdileri yorumlayarak sonuçlar üreten ve bu sonuçları çıktı olarak verebilen aygıtlardır. Bu da bizlere göstermektedir ki günümüzdeki birçok iş ve işlemler robotların doğru bir şekilde tasarlanıp kodlanması sayesinde gerçekleştirilebilir. Çünkü insanlarda sahip olduğu duyular sayesinde çevresindeki bilgileri alıp, beyni sayesinde bunları işleyip sonrasında organları kullanarak sonuçlarını dışarıya aktarmaktadır. Robotik biliminde meydana gelen gelişmeler, bu alana yönelik yapılan yatırımları ve teşvikleri de artırmıştır. Geleceğin teknolojisi olarak görülmesinden kaynaklı olarak hem devletler hem de büyük kurumsal firmalar tarafından bu alana birçok destek verilmektedir. Ülkemizde de bu alanda birçok okulda kodlama ve robotik eğitimi verilmeye başlanmıştır.

  • Astronomi ve Uzay Bilimleri

Temel Bilimler’in atası olan Astronomi (Gökbilim veya Yıldız Bilim), genel anlamda, evrende bulunan her çeşit maddenin dağılımını, hareketini, kimyasal bileşimini, evrimini, fiziksel özelliklerini ve birbirleriyle olan etkileşimlerini inceleyen bilim dalıdır.
Doğa bilimlerinin bu kolunda eğitim alan öğrenciler temel bilimsel becerilerini geliştirirken gündelik hayatlarına da katkıda bulunurlar.

Astronomi Tarihi ( 1. Hafta 2 ders saati)

Uzay Araştırmaları (2. Hafta 2 ders saati)
Güneş Sistemi (4. Hafta 2 ders saati)
Gözlem Araçları (5. Hafta 2 ders saati) (Gözlemevi gezisi_I)
Gökadalar (6. Hafta 2 ders saati)
Gözlemsel Astronomi (7. Hafta 2 ders saati) (Gözlemevi gezisi_II)
Astronomide Modelleme (8. Hafta 2 ders saati)

  • Fotoğrafçılık

Atölyenin amacı öğrencilerimizin fotoğrafçılık bilgilerini artırıcı faaliyetlerde bulunması ve çevredeki sanatsal faaliyetler hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmaktır.Fotoğraf gösterileri yapmak, fotoğraf alanında faaliyet gösteren diğer kurumlar ve kulüplerle ikili ilişkilerin kurulmasını sağlamaktır.

  • Resim

Resim; çocuklarımızın hayal dünyalarını, fikir ve düşünce yapılarını geliştirmek için kullanılan çok önemli bir ifade aracıdır. Öğrenciler resimleriyle kendilerini ifade edebilmek için imkân bulurlar.

 

Yağlıboya, suluboya, guvaş boya, akrilik, karakalem teknikleri de öğrencilerimizin derinlemesine bilgi sahibi olmaları sağlanır. Bahsedilen her tekniğe ilişkin öğrencilerimizin bol miktarda uygulama yapabilmelerini sağlamak suretiyle yeteneklerini üst düzeye ulaştırmak temel amacımızı teşkil edecektir.

 

Öğrencilerimize Türk ve Dünya sanatından başarılı ve nitelikli örnekler sunularak genel kültür düzeyleri üst düzeye çıkarılmaya çalışılır. Öğrencilerimizin bağımsız ve özgün çalışabilmelerine imkân sağlanmaya çalışılacaktır.

 

Gerçekleştirilecek çalışmaların sergilenmesi için imkân ve olanaklar sağlanıp öğrenciler motive edilmeye çalışılacaktır. Bu haz ve heyecanı birlikte paylaşmak, yaşamak için sizleri resim kulübüne bekliyoruz.

  • Yaratıcı Drama

Yaratıcı drama; bir grubu oluşturan üyelerin yaşama deneyimlerinden yola çıkarak, bir amacın, düşüncenin, doğaçlama, rol oynama (rol alma) gibi teknik- lerden yararlanarak, canlandırılmasıdır.

Bu canlandırma süreçleri deneyimli bir lider/ eğitmen eşliğinde yürütülürken kendiliğindenliğe (spontaniteye), şimdi ve burada ilkesine, -mış gibi yapmaya dayalıdır ve yaratıcı drama, oyunun genel özelliklerinden doğrudan yararlanır.

Yaratıcı Dramanın Genel Amaçları

Yaparak ve yaşayarak öğrenme olarak da tanımlanan yaratıcı dramanın genel amaçları:

• Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama

• Eleştirel düşünme yeteneği geliştirme

• Sosyal gelişim ve birlikte çalışma becerisi geliştirme

• İletişim becerileri geliştirme

• Moral değerleri geliştirme • Kendini tanıma

• Problem çözme becerilerini geliştirme

• Dil becerilerini geliştirme

• Sanat anlayışı ve ruhunu kazandırmak

• Hayal gücünü geliştirme

• Dinleme becerilerini geliştirme

• Olayları değerlendirme yeteneği kazandırma

• İnsanların diğer insanlar, durumlar ve doğal olaylar hakkındaki gözlemlerini geliştirmek

• Bireylerde, grup planlaması, grupla karar verme, yeni çözümler üretme yeteneği geliştirme

• Empati becerisi geliştirme olarak özetlenebilir.

Yaratıcı Dramanın Kullanıldığı Alanlar Okulöncesi yaşlardan başlayarak herkesin katılabildiği yaratıcı drama, yöntem ve araç olarak pek çok alanda kullanılabilmektedir. Bu alanlar arasında, eğitim bilimleri, psikolojik danışma ve rehberlik, sosyal hizmetler, sokak çocukları, işitme-görme-zihinsel-konuşma-otistik engelli çocukların eğitimlerinde, kültürler arası çalışmalarda, ev kadınlarına yönelik çalışmalarda vb. alanlarda kullanılmaktadır. Şunu söylemek mümkündür, insanın insanla etkileşimde bulunduğu her alan, yaratıcı dramanın kullanımına uygundur.

Urla Boğaziçi Koleji